Specjaliści
mgr Ewelina Kiełczyńska
neurologopeda, terapeuta SI, pedagog specjalny
Absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie oraz Akademii Ekonomiczno - Humanistycznej w Łodzi. Właściciel oraz czynny terapeuta w Centrum Terapeutycznym "Krok po Kroku" w Skierniewicach.
Ukonczone kursy i szkolenia:
- PECS - poziom 1;
- PECS - poziom 2;
- MNRI Integracja odruchów ustno - twarzowych poziom 2;
- Repatterning i integracja odruchów;
- MNRI terapia NeuroTaktylna - poziom 2;
- Integracja odruchów dynamicznych i posturalnych;
- Neurobiologiczne Podstawy Integracji Sensorycznej (PSTIS);
- Integracja Sensoryczna - poziom 2 (PSTIS);
- Birateralna Integracja - program terapeutyczny;
- Trening Umiejętności Społecznych (TUS) - teoria grupowa dzieci ze spektrum autyzmu;
- Terapia behawioralna - teoria i praktyka. Kurs bazowy. (3 modułowy);
- Techniki SAZ w rozwijaniu samodzielności osób z zaburzeniami rozwojowymi;
- Techniki SAZ w pracy z osobą przejawiającą trudne zachowania;
- 9 krytycznych umiejętności porozumiewania się;
- Masaż logopedyczny i terapia manualna kompleksu ustno-twarzowego w praktyce - holistyczny program wsparcia pacjenta z wyzwaniami;
- Metoda ruchu rozwijającego W.Sherborne;
- Terapia ręki i stopy - poziom 2;
- Opóźniony rozwój mowy. Kreatywne postępowanie logopedyczne;
- Dysfunkcje i parafunkcje narządu mowy oraz ich wpływ na mowę;
- PSJ - pozycja spoczynkowa języka w praktyce;
- Czary mary czyli wywołanie głoski R poprzez transformację dziąsłowego D;
- Terapia miofunkcjonalna.
mgr Janusz Jan Kiełczyński
psycholog, terapeuta SI, pedagog specjalny, surdopedagog, terapeuta zajęciowy
Absolwent Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie, Uniwerystetu SWPS w Sopocie oraz Akademii Humanistyczno - Ekonomicznej w Łodzi.
Pomysłodawca oraz założyciel najnowocześniejszych gabinetów terapeutycznych skierowanych do pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi.
Ukończone kursy i szkolenia:
- Zachowania trudne - teoria i praktyka;
- Neurobiologiczne Podstawy Integracji Sensorycznej (PSTIS);
- Integracja Sensoryczna - poziom 2 (PSTIS);
- Birateralna Integracja - program terapeutyczny;
- Sensomotoryczna terapia widzenia;
- Repatterning i integracja odruchów;
- Trening Umiejętności Społecznych (TUS) - teoria grupowa dzieci ze spektrum autyzmu;
- Praktyczne wskzówki dotyczące dostosowania form i metod pracy z uczniem z Zespołem Aspergera;
- MNRI Integracja odruchów ustno - twarzowych poziom 2;
- Terapia NeuroTaktylna;
- MNRI terapia NeuroTaktylna - poziom 2;
- Integracja odruchów wzrokowo - słuchowych;
- Integracja odruchów dynamicznych i posturalnych;
- Terapia behawioralna - teoria i praktyka. Kurs bazowy. (3 modułowy);
- Tworzenie środowiska terapeutycznego;
- Techniki SAZ w rozwijaniu samodzielności osób z zaburzeniami rozwojowymi;
- Techniki SAZ w pracy z grupą;
- Techniki SAZ w rozwijaniu mowy i komunikacji;
- Techniki SAZ w przygotowaniu dziecka do integracji;
- Techniki SAZ w pracy z osobą przejawiającą trudne zachowania;
- Dokumnetowanie i programowanie SAZ;
- Terapia Ręki - poziom 2;
- 9 krytycznych umiejętności porozumiewania się;
- PECS - poziom 1;
- PECS - poziom 2;
- Metoda ruchu rozwijającego W.Sherborne;
- AAC. Wprowadzenie alternatywnych metod komunikacji u osób z autyzmem;
- AAC. Komunikacja wspomagająca i alternatywna - jak zacząć prace w obszarze komunikacji z dzieckiem lub osobą dorsołą z autyzmem - 2 stopień;
- AAC. Praktyczny kurs alternatywnych wspomogających metod porozumiewania się;
- Kształtowanie umiejętności życiowych, społecznych i motywacyjnych osób niepełnosprawnych - treningi nawyków celowej aktywności w zakresie specjalistycznych usług opiekuńczych.
mgr Piotr Kołudzki
fizjoterapeuta, terapeuta IBITA Bobath, terapeuta SI
Absolwent Społecznej Akademii Nauk w Łodzi o kierunku fizjoterapia. Na co dzień pracuje w Wojewódzkim Szpitalu Zespolonym w Skierniewicach oraz w Centrum Terapeutycznym "Krok po Kroku" w Skierniewicach.
Ukonczone kursy i szkolenia:
- Neurobiologiczne Podstawy Integracji Sensorycznej (PSTIS);
- Integracja Sensoryczna - poziom 2 (PSTIS);
- Trening Umiejętności Społecznych (TUS) - teoria grupowa dzieci ze spektrum autyzmu;
- IBITA bobath dla dorosłych;
- Osteopatia strukturalna i chiropraktyka według dr. Akermana (moduł 1 i 2);
- Wprowadzenie do metody Neurac 1 i wykorzystywanie aparatu REDCORD w rehabilitacji medycznej;
- Masaż w fizjoterapii, kosmetyce i odnowie biologicznej;
- Suche igłowanie z elementami mezoterapii kolagenem.
mgr Karolina Gołębieska
pedagog, terapeuta SI, nauczyciel wspomagający
Absolwenta Państwowej Uczelni im. Stefana Batorego w Skierniewicach. Ukończyła studia wyższe magisterskie na kierunku pedagogika, specjalność: pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna oraz studia podyplomowe na kierunku: kształcenie uczniów z niepełnosprawnością.
Ukończone kursy i szkolenia:
- Trening Umiejętności społecznych (TUS) – efektywne kształtowanie kluczowych umiejętności psychospołecznych oraz życiowych;
- Terapia ręki – odpowiednia diagnoza i działania terapeutyczne kluczem do prawidłowego funkcjonowania i rozwoju dzieci oraz młodzieży;
- Terapia integracji sensorycznej I stopnia;
- Neurobiologiczne podstawy integracji sensorycznej;
- Integracja sensoryczna - 2 stopień;
- Unplagged – rekomendowany szkolny program profilaktyki uniwersalnej skierowany do uczniów w wieku 12-14 lat (celem programu jest zmniejszenie ryzyka używania substancji psychoaktywnych (alkohol, narkotyki, tytoń) przez młodzież oraz zwiększenie kompetencji rodziców w zakresie przeciwdziałania używaniu substancji psychoaktywnych przez dzieci;
- Opieka nad dzieckiem z doświadczeniem traumy – wyzwania, wskazówki, rekomendacje;
- Skuteczna komunikacja kluczem do realizacji zadań wychowawczych;
- Jak kształtować postawy i wychowywać do wartości;
- Kompetencje społeczne i osobiste wychowawcy w pracy z klasą trudną;
- Skup się!- jak wzmacniać koncentrację uwagi u dzieci;
- Indywidualizacja pracy z uczniem w klasie o zróżnicowanym poziomie przyswajania wiedzy;
- Impostacja głosu;
- Narkotyki, dopalacze – realne zagrożenie dla młodego człowieka;
- Czego uczyć dziecko z autyzmem?;
- Rekomendowane programy profilaktyczne w szkole;
- Wczesne wspomaganie rozwoju szansą dla Twojego dziecka;
- Autyzm – znam, rozumiem, pomagam;
- Komputerowy ćpun, Czego nikt Ci nie powiedział o cyberprzeciążonym mózgu, a co musisz wiedzieć jako nauczyciel, rodzić, user;
- Terapia behawioralna - teoria i praktyka. Kurs bazowy. (3 modułowy);
- Zaburzenia emocjonalne dzieci i młodzieży, jak pracować z lękiem, stresem oraz trudnymi emocjami dziecka i nastolatka?
- System motywacji narzędziem do redukowania zachowań niepożądanych;
- Zaburzenia koncentracji uwagi u dzieci w kontekście zaburzeń Si;
- Kierownik wycieczek szkolnych;
- MNRI terapia NeuroTaktylna - poziom 1;
- MNRI integracja odruchów dynamicznych i posturalnych - poziom 1;
- MNRI integracja odruchów dynamicznych i posturalnych - poziom 2;
- Bilateralna integracja - program indywidualny;
- Sensomotoryczna terapia widzenia (STW);
- MNRI archetypy rozwoju ruchowego,
- Wykorzystywanie ADOS-2 w diagnostyce klinicznej,
- Trening kontrolowania złości, agresji i emocji trudnych.
mgr Anna Poszwińska
terapeuta SI, pedagog specjalny, oligofrenopedagog, pedagog współorganizujące proces kształcenia
Absolwentka Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o zdrowiu na kierunku Pedagogika Przedszkolna i wczesnoszkolna oraz Wyższej Szkoły Społeczno-Przyrodniczej im. Wincentego Pola w Lublinie na kierunku Kształcenie uczniów z niepełnosprawnością oraz studiów podyplomowych Oligofrenopedagogika.
Na co dzień pracuje w szkole podstawowej na stanowisku terapeuty SI oraz nauczyciela wspomagającego.
Ukończone kursy i szkolenia :
- Terapia integracji sensorycznej I stopnia;
- Terapia integracji sensorycznej II stopnia -STUDIA PODYPLOMOWE;
- Kurs Diagnoza procesów sensorycznych -Fundacja OKNO;
- Terapia poznawczo – behawioralna;
- Terapia dziecka z autyzmem;
- Trening Umiejętności Społecznych - Stimulus;
- Kurs zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży;
- Kurs Logofigle- ćwiczenia logopedyczne – stymulujące rozwój mowy u dziecka;
- Kurs Fakty i mity na temat złości dziecka;
- Kurs metody aktywizacyjne jako sposób na wdrożenie kompetencji kluczowych;
- Metodyka opieki i wychowania osób głęboko upośledzonych umysłowo.
mgr Agnieszka Trydulska – Kowalik
logopeda
Absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego na kierunkach: Pedagogika Pozaszkolna, logopedia , pedagogika specjalna oraz oligofrenopedagogiki w Wyższej Szkole Gospodarki Krajowej. Edukacja elementarna - wychowanie przedszkolne i nauczanie zintegrowane w Wyższej Szkole Umiejętności Pedagogicznych i Zarządzania w Rykach.
Doświadczenie zawodowe zdobywałam pracując jako logopeda w szkole podstawowej i przedszkolu oraz podczas praktyk studenckich w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej. Jestem nauczycielem współorganizującym zajęcia dydaktyczne w szkole oraz mam 12 letni staż jako nauczyciel wychowania przedszkolnego.
Od lat angażuje się w różnorodne formy działalności dla dzieci i młodzieży. Twierdze, że czerpie od nich energię, dziecięcą radość i kreatywność. Jestem przekonana, że to pomaga mi w pracy logopedy.
Uczestniczyłam w kursach, szkoleniach, warsztatach
i konferencjach, m.in.:
- Diagnoza i terapia jąkania dzieci w wieku szkolnym;
- Badania Przesiewowe dla dzieci;
- Stymulowanie rozwoju dziecka przez stosowanie różnorodnych aktywności muzycznych.
mgr Sylwia Malinowska
pedagog korekcyjny, dogoterapeuta, trener TUS, pedagog specjalny, oligofrenopedagog, terapeuta terapii muzycznej Johansena
Absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie oraz Oligofrenopedagogiki Studiów Podyplomowych w Ateneum w Gdańsku.
Ukończone kursu i szkolenia:
- Diagnoza i terapia traumy u dzieci i młodzieży”, uzyskany certyfikat;
- Diagnoza i terapia depresji, zaburzeń lękowych oraz zaburzeń nastroju u dzieci i młodzieży” uzyskany certyfikat'
- Interwencja kryzysowa-jak pracować z osobą, którą dotknęła nagła tragedia?” Certyfikat uczestnictwa;
- Sposoby pracy z dzieckiem nadpobudliwym;
- Praca z dzieckiem wysoko wrażliwym i lękliwym;
- Indywidualna Stymulacja Słuchu dr. Johansena, uzyskany certyfikat terapeuty;
- Dziecięca matematyka E. Gruszczyk-Kolczyńskie.
Uzyskany stopień konsultanta metody kinezjologii edukacyjnej:
- Arte-kinezjologia: Twórcze rysowanie i Gimnastyka Mózgu® - wsparcie w rozwoju i integracji osobowości”, Międzynarodowy Instytut dr Swietłany Masgutowej;
- Pogłębiony kurs Kinezjologii Edukacyjnej”, Międzynarodowy Instytut Neurokinezjologii w Warszawie;
- Neurofizjologiczne podstawy funkcjonowania mózgu a uczenie się – wstęp do neurofizjologicznych podstaw kinezjologii edukacyjnej”, Międzynarodowy Instytut Neurokinezjologii w Warszawie;
- Organizacja działania mózgu – lateralny profil dominujący, Międzynarodowy Instytut Neurokinezjologii w Warszawie;
- Gimnastyka mózgu, Międzynarodowy Instytut Neurokinezjologii w Warszawie;
- Kinezjologia edukacyjna P. Dennisona Io, Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej w Warszawie.
Inne szkolenia:
- Elementy muzykoterapii w praktyce pedagogicznej”, Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej w Warszawie;
- Baśń w wychowaniu i terapii dziecka”, Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej w Warszawie.