Specjaliści w Gabinecie Terapeutycznym - Krok po Kroku

Specjaliści

mgr Ewelina Kiełczyńska

mgr Ewelina Kiełczyńska

neurologopeda, terapeuta SI, pedagog specjalny


Absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie oraz Akademii Ekonomiczno - Humanistycznej w Łodzi. Właściciel oraz czynny terapeuta w Centrum Terapeutycznym "Krok po Kroku" w Skierniewicach.
 

Ukonczone kursy i szkolenia:

  •         PECS - poziom 1;
  •         PECS - poziom 2;
  •         MNRI Integracja odruchów ustno - twarzowych poziom 2;
  •         Repatterning i integracja odruchów;
  •         MNRI terapia NeuroTaktylna - poziom 2;
  •         Integracja odruchów dynamicznych i posturalnych;
  •         Neurobiologiczne Podstawy Integracji Sensorycznej (PSTIS);
  •         Integracja Sensoryczna - poziom 2 (PSTIS);
  •         Birateralna Integracja - program terapeutyczny; 
  •         Trening Umiejętności Społecznych (TUS) - teoria grupowa dzieci ze spektrum autyzmu;
  •         Terapia behawioralna - teoria i praktyka. Kurs bazowy. (3 modułowy);
  •         Techniki SAZ w rozwijaniu samodzielności osób z zaburzeniami rozwojowymi; 
  •         Techniki SAZ w pracy z osobą przejawiającą trudne zachowania;
  •         9 krytycznych umiejętności porozumiewania się;
  •         Masaż logopedyczny i terapia manualna kompleksu ustno-twarzowego w praktyce - holistyczny program wsparcia pacjenta z wyzwaniami;
  •         Metoda ruchu rozwijającego W.Sherborne;
  •         Terapia ręki i stopy - poziom 2;
  •         Opóźniony rozwój mowy. Kreatywne postępowanie logopedyczne;
  •         Dysfunkcje i parafunkcje narządu mowy oraz ich wpływ na mowę;
  •         PSJ - pozycja spoczynkowa języka w praktyce;
  •         Czary mary czyli wywołanie głoski R poprzez transformację dziąsłowego D;
  •         Terapia miofunkcjonalna.

mgr Janusz Jan Kiełczyński

psycholog, terapeuta SI, pedagog specjalny, surdopedagog, terapeuta zajęciowy

 

Absolwent Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie, Uniwerystetu SWPS w Sopocie oraz Akademii Humanistyczno - Ekonomicznej w Łodzi. 
Pomysłodawca oraz założyciel najnowocześniejszych gabinetów terapeutycznych skierowanych do pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi. 
 

Ukończone kursy i szkolenia:

  •         Zachowania trudne - teoria i praktyka;
  •         Neurobiologiczne Podstawy Integracji Sensorycznej (PSTIS);
  •         Integracja Sensoryczna - poziom 2 (PSTIS);
  •         Birateralna Integracja - program terapeutyczny; 
  •         Sensomotoryczna terapia widzenia;
  •         Repatterning i integracja odruchów;
  •         Trening Umiejętności Społecznych (TUS) - teoria grupowa dzieci ze spektrum autyzmu;
  •         Praktyczne wskzówki dotyczące dostosowania form i metod pracy z uczniem z Zespołem Aspergera;
  •         MNRI Integracja odruchów ustno - twarzowych poziom 2;
  •         Terapia NeuroTaktylna;
  •         MNRI terapia NeuroTaktylna - poziom 2;
  •         Integracja odruchów wzrokowo - słuchowych;
  •         Integracja odruchów dynamicznych i posturalnych;
  •         Terapia behawioralna - teoria i praktyka. Kurs bazowy. (3 modułowy);
  •         Tworzenie środowiska terapeutycznego;
  •         Techniki SAZ w rozwijaniu samodzielności osób z zaburzeniami rozwojowymi; 
  •         Techniki SAZ w pracy z grupą;
  •         Techniki SAZ w rozwijaniu mowy i komunikacji;
  •         Techniki SAZ w przygotowaniu dziecka do integracji;
  •         Techniki SAZ w pracy z osobą przejawiającą trudne zachowania;
  •         Dokumnetowanie i programowanie SAZ;
  •         Terapia Ręki - poziom 2;
  •         9 krytycznych umiejętności porozumiewania się;
  •         PECS - poziom 1;
  •         PECS - poziom 2;
  •         Metoda ruchu rozwijającego W.Sherborne;
  •         AAC. Wprowadzenie alternatywnych metod komunikacji u osób z autyzmem;
  •         AAC. Komunikacja wspomagająca i alternatywna - jak zacząć prace w obszarze komunikacji z dzieckiem lub osobą dorsołą z autyzmem - 2 stopień;
  •         AAC. Praktyczny kurs alternatywnych wspomogających metod porozumiewania się;
  • Kształtowanie umiejętności życiowych, społecznych i motywacyjnych osób niepełnosprawnych - treningi nawyków celowej aktywności w zakresie specjalistycznych usług opiekuńczych.

mgr Piotr Kołudzki

fizjoterapeuta, terapeuta IBITA Bobath, terapeuta SI

Absolwent Społecznej Akademii Nauk w Łodzi o kierunku fizjoterapia. Na co dzień pracuje w Wojewódzkim Szpitalu Zespolonym w Skierniewicach oraz w Centrum Terapeutycznym "Krok po Kroku" w Skierniewicach. 
 

Ukonczone kursy i szkolenia:

  •         Neurobiologiczne Podstawy Integracji Sensorycznej (PSTIS);
  •         Integracja Sensoryczna - poziom 2 (PSTIS);
  •         Trening Umiejętności Społecznych (TUS) - teoria grupowa dzieci ze spektrum autyzmu;
  •         IBITA bobath dla dorosłych;
  •         Osteopatia strukturalna i chiropraktyka według dr. Akermana (moduł 1 i 2);
  •         Wprowadzenie do metody Neurac 1 i wykorzystywanie aparatu REDCORD w rehabilitacji medycznej; 
  •         Masaż w fizjoterapii, kosmetyce i odnowie biologicznej; 
  •         Suche igłowanie z elementami mezoterapii kolagenem.

mgr Karolina Gołębieska

pedagog, terapeuta SI, nauczyciel wspomagający 

Absolwenta Państwowej Uczelni im. Stefana Batorego w Skierniewicach. Ukończyła studia wyższe magisterskie na kierunku pedagogika, specjalność: pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna oraz studia podyplomowe na kierunku: kształcenie uczniów z niepełnosprawnością. 
 

Ukończone kursy i szkolenia:

  •         Trening Umiejętności społecznych (TUS) – efektywne kształtowanie kluczowych umiejętności psychospołecznych oraz życiowych;
  •         Terapia ręki – odpowiednia diagnoza i działania terapeutyczne kluczem do prawidłowego funkcjonowania i rozwoju dzieci oraz młodzieży;
  •         Terapia integracji sensorycznej I stopnia;
  •         Neurobiologiczne podstawy integracji sensorycznej;
  •         Integracja sensoryczna - 2 stopień;
  •         Unplagged – rekomendowany szkolny program profilaktyki uniwersalnej skierowany do uczniów w wieku 12-14 lat (celem programu jest zmniejszenie ryzyka używania substancji psychoaktywnych (alkohol, narkotyki, tytoń) przez młodzież oraz zwiększenie kompetencji rodziców w zakresie przeciwdziałania używaniu substancji psychoaktywnych przez dzieci;
  •         Opieka nad dzieckiem z doświadczeniem traumy – wyzwania, wskazówki, rekomendacje;
  •         Skuteczna komunikacja kluczem do realizacji zadań wychowawczych;
  •         Jak kształtować postawy i wychowywać do wartości;
  •         Kompetencje społeczne i osobiste wychowawcy w pracy z klasą trudną;
  •         Skup się!- jak wzmacniać koncentrację uwagi u dzieci;
  •         Indywidualizacja pracy z uczniem w klasie o zróżnicowanym poziomie przyswajania wiedzy;
  •         Impostacja głosu;
  •         Narkotyki, dopalacze – realne zagrożenie dla młodego człowieka;
  •         Czego uczyć dziecko z autyzmem?;
  •         Rekomendowane programy profilaktyczne w szkole;
  •         Wczesne wspomaganie rozwoju szansą dla Twojego dziecka;
  •         Autyzm – znam, rozumiem, pomagam;
  •         Komputerowy ćpun, Czego nikt Ci nie powiedział o cyberprzeciążonym mózgu, a co musisz wiedzieć jako nauczyciel, rodzić, user;
  •         Terapia behawioralna - teoria i praktyka. Kurs bazowy. (3 modułowy);
  •         Zaburzenia emocjonalne dzieci i młodzieży, jak pracować z lękiem, stresem oraz trudnymi emocjami dziecka i nastolatka?
  •         System motywacji narzędziem do redukowania zachowań niepożądanych;
  •         Zaburzenia koncentracji uwagi u dzieci w kontekście zaburzeń Si;
  •         Kierownik wycieczek szkolnych;
  •         MNRI terapia NeuroTaktylna - poziom 1;
  •         MNRI integracja odruchów dynamicznych i posturalnych - poziom 1;
  •         MNRI integracja odruchów dynamicznych i posturalnych - poziom 2;
  •         Bilateralna integracja - program indywidualny;
  • Sensomotoryczna terapia widzenia (STW);
  • MNRI archetypy rozwoju ruchowego,
  • Wykorzystywanie ADOS-2 w diagnostyce klinicznej,
  • Trening kontrolowania złości, agresji i emocji trudnych.

mgr Anna Poszwińska

terapeuta SI, pedagog specjalny, oligofrenopedagog, pedagog współorganizujące proces kształcenia

Absolwentka Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o zdrowiu na kierunku  Pedagogika Przedszkolna i wczesnoszkolna oraz Wyższej Szkoły  Społeczno-Przyrodniczej im. Wincentego Pola w Lublinie  na kierunku Kształcenie uczniów z niepełnosprawnością oraz studiów podyplomowych Oligofrenopedagogika.

Na co dzień pracuje w szkole podstawowej na stanowisku terapeuty SI oraz nauczyciela wspomagającego.

 

Ukończone kursy i szkolenia :

 

  •         Terapia integracji sensorycznej I stopnia;
  •         Terapia integracji sensorycznej II stopnia -STUDIA PODYPLOMOWE;
  •         Kurs Diagnoza procesów sensorycznych -Fundacja OKNO;
  •         Terapia poznawczo – behawioralna;
  •         Terapia dziecka z autyzmem;
  •         Trening Umiejętności Społecznych - Stimulus;
  •         Kurs zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży;
  •         Kurs Logofigle- ćwiczenia logopedyczne – stymulujące rozwój mowy u dziecka;
  •         Kurs Fakty i mity  na temat złości dziecka;
  •         Kurs metody aktywizacyjne jako sposób  na wdrożenie kompetencji kluczowych;
  •         Metodyka opieki i wychowania osób głęboko upośledzonych umysłowo.

mgr Agnieszka Trydulska – Kowalik

mgr Agnieszka Trydulska – Kowalik

logopeda

Absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego na kierunkach: Pedagogika Pozaszkolna, logopedia , pedagogika specjalna oraz oligofrenopedagogiki w Wyższej Szkole Gospodarki Krajowej. Edukacja elementarna - wychowanie przedszkolne i nauczanie zintegrowane w Wyższej Szkole Umiejętności Pedagogicznych i Zarządzania w Rykach.

Doświadczenie zawodowe zdobywałam pracując jako logopeda w szkole podstawowej i przedszkolu oraz podczas praktyk studenckich w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej. Jestem nauczycielem współorganizującym zajęcia dydaktyczne w szkole oraz mam 12 letni staż jako nauczyciel wychowania przedszkolnego.

Od lat angażuje się w różnorodne formy działalności dla dzieci i młodzieży. Twierdze,  że czerpie od nich energię, dziecięcą radość i kreatywność. Jestem przekonana, że to pomaga mi w pracy logopedy.

Uczestniczyłam w  kursach, szkoleniach, warsztatach 
i konferencjach, m.in.:

  • Diagnoza i terapia jąkania dzieci w wieku szkolnym;
  • Badania Przesiewowe dla dzieci;
  • Stymulowanie rozwoju dziecka przez stosowanie różnorodnych aktywności muzycznych.

mgr Sylwia Malinowska

mgr Sylwia Malinowska

pedagog korekcyjny, dogoterapeuta, trener TUS, pedagog specjalny, oligofrenopedagog, terapeuta terapii muzycznej Johansena

Absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie oraz Oligofrenopedagogiki Studiów Podyplomowych w Ateneum w Gdańsku.

Ukończone kursu i szkolenia:

  • Diagnoza i terapia traumy u dzieci i młodzieży”, uzyskany certyfikat;
  • Diagnoza i terapia depresji, zaburzeń lękowych oraz zaburzeń nastroju u dzieci i młodzieży” uzyskany certyfikat'
  • Interwencja kryzysowa-jak pracować z osobą, którą dotknęła nagła   tragedia?” Certyfikat uczestnictwa;
  • Sposoby pracy z dzieckiem nadpobudliwym;
  • Praca z dzieckiem wysoko wrażliwym i lękliwym;
  • Indywidualna Stymulacja Słuchu dr. Johansena, uzyskany certyfikat terapeuty;
  • Dziecięca matematyka E. Gruszczyk-Kolczyńskie.

Uzyskany stopień konsultanta metody kinezjologii edukacyjnej:

  • Arte-kinezjologia: Twórcze rysowanie i Gimnastyka Mózgu® - wsparcie w rozwoju i integracji osobowości”, Międzynarodowy Instytut dr Swietłany Masgutowej;
  • Pogłębiony kurs Kinezjologii Edukacyjnej”, Międzynarodowy Instytut Neurokinezjologii w Warszawie;
  • Neurofizjologiczne podstawy funkcjonowania mózgu a uczenie się – wstęp do neurofizjologicznych podstaw kinezjologii edukacyjnej”, Międzynarodowy Instytut Neurokinezjologii w Warszawie;
  • Organizacja działania mózgu – lateralny profil dominujący, Międzynarodowy Instytut Neurokinezjologii w Warszawie;
  • Gimnastyka mózgu, Międzynarodowy Instytut Neurokinezjologii w Warszawie;
  • Kinezjologia edukacyjna P. Dennisona Io, Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej w Warszawie.

Inne szkolenia:

  • Elementy muzykoterapii w praktyce pedagogicznej”, Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej w Warszawie;
  • Baśń w wychowaniu i terapii dziecka”, Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej w Warszawie.

Poznaj naszą ofertę

Centrum Terapeutyczne "Krok po Kroku"

 

96-100 Skierniewice

ul. Jagiellońska 32

tel: +48 791 527 808


e-mail: terapiakrokpokroku@gmail.com
 

Zapraszamy do kontaktu

Zapraszamy do kontaktu

Regulamin plików cookies